阿比

Attention! Karunā

九月的最後一天,想(罕見地😂)分享一些正能量和一個練習🌿

如果我說,世界和平,和每個人永恆的快樂,就在下面這段話裡,你會相信嗎?🤔

可以儘管體驗一下呀😌~
想一個你喜歡的人,一個既不喜歡也不討厭的人,一個討厭的人,網上的陌生人,世界上所有的人,每想一個人,讀一次下面這段話。
在讀的時候,在每一句後稍稍停頓,觀察自己的情緒和呼吸的變化:

This person has a body and a mind, just like me.
這個人有軀體和大腦,和我一樣。

This person has feelings, emotions, and thoughts, just like me.
這個人有情緒,感情,思想,和我一樣。

This person has, at some point in his or her life, been sad, disappointed, angry, hurt, or confused, just like me.
這個人曾經和我一樣,遇到過令人傷心,失望,憤怒,受傷的事。

This person has, in his or her life, experienced physical and emotional pain and suffering, just like me.
這個人曾經和我一樣,受過身心上的苦難。

This person wishes to be free from pain and suffering, just like me.
這個人和我一樣,想掙脫苦難的桎梏。

This person wishes to be healthy and loved, and to have fulfilling relationships, just like me.
這個人和我一樣,想要健康的身體,想要被愛,想要有美滿的人際關係。

This person wishes to be happy, just like me.
這個人和我一樣,想變得開心。

I wish for this person to have the strength, the resources, and the emotional and social support to navigate the difficulties in life.
我希望這個人能獲得度過生命中的難關的力量,資源,與情感上和社會上的支持。

I wish for this person to be free from pain and suffering.
我希望這個人能掙脫苦難的桎梏。

I wish for this person to be happy.
我希望這個人能開心。

Because this person is a fellow human being, just like me.
因為這個人是一位親愛的人類,和我一樣。


不知道這個練習有沒有帶給你一些新的感覺?
現在試想,如果每一個人,在遇到另一個人的時候都不斷想起這段話。❤

這句話我從來沒有說過,但是今天希望你能把這段話分享給你身邊的人😌
因為我們都一樣🌿🌍

source: Search Inside Yourself by Chade-meng Tan 

评论
热度 ( 12 )
 

© 阿比 | Powered by LOFTER