阿比

Attention! Karunā

最近的一些小片段❄
窩在家裡+去聖誕市集❤

今年年末給我的感覺好像是走出了一片茂密的森林,來到了一扇厚重莊嚴的木門前面。門後面是新的一年和新的decade。
2019年的最後一個半月就像一段給我在敲門之前,坐下來在門檻上稍稍休息的時間。
明年我剛好20歲。明年我也要最終決定讀研還是讀博,決定去哪裡讀,然後暫時不再看其他的岔路一直往前走。
某種程度上這可能會讓我非常焦慮,就像我從九月以來一直在經歷的情緒波動。但另一方面,回望前19年,我很清楚我最終所做的決定一定是會最適合我的,因為只有那些決定才會帶我走向我會走向的路,讓我成為我會成為的人。

(上面是我從自己的journal裡翻譯過來的~所以以下是表達更清晰的原文😂:)
2019 is a year of coming "out of the woods" and being "in the clear" (lol), but 2020 is more about knocking on a humongous wooden gate that will lead me to a brand new chapter of my life.
In a way, this can make me very anxious, thinking about which door to knock on. But in another way, I know from the past 19 years of my life that all of the choices I finally make will be the ones that suit me the best, for only them will take me to exactly where I'll be and make me exactly who I'll be.

评论
热度 ( 20 )
 

© 阿比 | Powered by LOFTER